Segons la Wikipedia(pàgina web), el llibre “aviones del mundo” i l’Enciclopèdia Encarta; l’evolució dels globus aerostàtics és la següent:
Noves investigacions diuen que el 8 d’agost de 1709 un sacerdot del Brasil, Gusmao, va fer la primera demostració en que va elevar un globus d’aire calent. Això significaria que en 74 anys no hauria progressat el descobriment del globus; perquè els germans Montgolfier també van fer els seus globus amb aire calent. El gobus s’omplia amb aire calent i com l’aire calent puja, feia pujar el globus.
Després, al mateix any del descobriment del globus d’aire calent del germans Montgolfier, el francés Jacques Alexandre César Charles, va fer un globus amb hidrogen en comptes d’aire calent. Aquests van ser canvis en el component que se li fica internament al globus per que pugui volar.
Els següents canvis que es van realitzar van ser canvis en el material extern. Es van començar a fer globus amb roba.
Tot seguit es va ficar un nou component en els globus aerostàtics, aquest component és molt important i encara s’utilitza. Estem parlant dels cremadors; que encara s’utilitzen, i que van ser molt importants perquè així es podia dirigir una mica més el globus aerostàtic.
Després, poc a poc s’han seguit canviant coses. S’han fet globus amb cremadors de butà i propà, d’hidrogen, heli, amoníac o metà entre altres. S’han fet globus amb diferents teixits; amb obertura o sense; la cistella; etc.
Sense dubte, el canvi més gran que va experimentar el globus aerostàtic va ser el descobriment del dirigible. En el moment que es va descobrir el dirigible es va deixar de banda al globus aerostàtic perquè el globus no es podia dirigir.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario